Translate

niedziela, 12 stycznia 2014

Wegetariańskie chili con carne w tortilli / Vegetarian chili con carne in a tortilla

Bardzo długo chodziło za mną chili con carne. Ciągle zastanawiałam nad zastępnikiem wołowiny i jakoś nie bardzo potrafiłam wyobrazić sobie w tej roli tofu czy paner. Ostatecznie zdecydowałam się na paner i efekt przerósł moje oczekiwania.



SKŁADNIKI na  porcje
200 gram panera
1 duża cebula
3-4 ząbki czosnku
1 papryczka chili
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/2 łyżeczki kuminu
1 łyżeczka oregano
2 łyżki sosu sojowego ciemnego
1 łyżka soku z limonki
1 puszka krojonych pomidorów
200 gram czerwonej fasolki z puszki
200 gram kukurydzy z puszki
1 czerwona papryka
1/2 szklanki bulionu warzywnego lub wody
2 łyżki oliwy
4 tortille

PRZYGOTOWANIE
Paner kroję w kostkę przekładam do plastikowego pojemnika zalewam sosem sojowym i sokiem z limonki. Zamykam pojemnik i obracam kilka razy aby ser pokrył się zalewą. Wkładam całość do lodówki. na godzinę.
W głębokiej patelni rozgrzewam oliwę i podsmażam na niej pokrojoną w kostke cebule. Kiedy cebula się zeszkli dodaję posiekany czosnek, posiekaną papryczkę chili, czerwoną paprykę, oregano. Podsmażam przez chwilę a następnie dodaję zamarynowany paner. Podsmażam aż ser ładnie się zrumieni. Dodaję pomidory z zalewą i delikatnie całość mieszam. Jeżeli kawałki pomidorów są duże rozdrabniam je łyżką. Duszę pod przykryciem 15 minut. PO tym czasie dodaję pokrojoną w kostkę paprykę i dolewam bulion. 
całość duszę 10 minut po czym dodaję przepłukaną fasole i kukurydzę. Przykrywam i duszę kolejne 5 minut. Dosmaczam solą i pieprzem.
Podaję zawinięte w podpieczona tortillę z sosem czosnkowym, salsą pomidorową i surówkami.

5 komentarzy:

  1. Ale pyszności :) Strasznej ochoty nabrałam na to danie

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie jutro na obiad i też w tortilli :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie podane! Do tego te surówki, zadbałaś o każdy szczegół, pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jadłam tylko wersję z mięsem, ale trzeba będzie wypróbować Twojego przepisu:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, będzie mi miło jeśli zotawisz tu swój ślad, abym mogła się zrewanżować tym samym!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...